Om Solsikken

Velkommen til Børnehaven Solsikken

I dagligdagen er vi optaget af at skabe de bedste læringsmiljøer for alle børn. Vi følger op på børnenes initiativer og har stort fokus på barneperspektivet hvor vi støtter og guider børnenes læring og udvikling ud fra det de er optaget af.

Vi har stor fokus på de sociale relationer, spilleregler, empati, omsorg og respekt for hinanden så vi sikre alle børn bliver set, hørt, respekteret og derved bliver sikret et godt børnehaveliv.

Pædagogisk frokostordning er en stor del af hverdagen i Solsikken. Det betyder at vi laver al maden sammen med børnene.

Naturen er også en stor del af vores hverdag, og opleves både på vores store legeplads og i nærområdet, hvor vi går ture og cykler rundt på vores to ladcykler. Ligeledes er vores nærmeste nabo vores rideskole, hvilket vi nyder rigtig godt af og besøger ofte.